7 powodów dla których warto założyć sklep internetowy

W poniższym artykule przedstawiam główne 7 powodów dla których warto mieć swój sklep internetowy.

Sklep internetowy czyli twoje produkty są dostępne 24/7.

Jeśli posiadasz produkty w swoim magazynie, które umieścisz w swoim sklepie internetowym to dzięki temu otworzysz drzwi do większej sprzedaży w swojej firmie. Klient aby kupić i odebrać produkt nie musi jechać do Twojego biura, lecz wystarczy, że zamówi produkt siedząc w domu, a kurier dostarczy mu go pod same drzwi.

Dzięki widoczności w wyszukiwarce zwiększysz dostępność produktów dla większej liczby klientów.

Oprócz sprzedaży bezpośredniej, którą prowadzisz w swoim lokalu, dodanie sklepu internetowego zwiększy ruch w Twojej firmie, który skierowany będzie przez wyszukiwarki. Gdy potencjalni klienci będą szukać produktu, który posiadasz, znajdą go w wynikach wyszukiwania np. w wyszukiwarce google. Dzięki temu trafią do Twojego sklepu internetowego.

Obniż koszty sprzedaży detalicznej

Dzięki obecności w Internecie możesz ocenić, jak popularne są przedmioty i jaką liczbę tych produktów musisz posiadać w swoim magazynie. Nie potrzebujesz dodatkowego personelu, reklama i marketing są tańsze i nie będziesz musiał posiadać dużego magazynu. Możesz zastosować model sprzedaży typu dropshipping i wtedy kosztów magazynowania nie ma w ogóle.

Stwórz ukierunkowaną komunikację dotyczącą sprzedaży

Mając informacje, jakie produkty kupują Twoi klienci, możesz kierować ich zainteresowania poprzez komunikację i marketing. Możesz użyć tych informacji do planowania wyprzedaży , ofert i rabatów na produkty i usługi. Dzięki temu wiesz które produkty sprzedają się lepiej a które gorzej. Zbieranie takich informacji jest dużo łatwiejsze dzięki statystykom niż podczas sprzedaży bezpośredniej w Twoim lokalu.

Zaprezentuj swoje najlepsze produkty

Jeśli masz sprawdzone produkty, takie jak np. najlepsza karma dla psów na rynku lub wysokiej klasy okulary, które Twoi klienci pokochają, masz możliwość wyróżnienia ich z przodu i na środku w Twoim sklepie internetowym. Ułatwi to klientom znalezienie tych najbardziej polecanych produktów. Wiesz, że inni klienci kupili ten sam produkt i byli z nich zadowoleni, więc wiesz, że te produkty prawdopodobnie przyniosą korzyści również innym klientom.

Wypróbuj zanim kupisz

Jeśli posiadasz swój lokal i prowadzisz sprzedaż bezpośrednią , możesz czerpać korzyści z prowadzenia sklepu zarówno osobiście, jak i online. Możesz oferować próbki produktów w lokalu i kierować klientów do zamówienia online lub w sklepie w dogodnym dla nich czasie. Zbudujesz rozpoznawalność marki i zwiększysz sprzedaż, jeśli klientowi spodoba się próbka, którą mu przekazałeś. Jest to również świetny sposób na otrzymywanie opinii o ofertach produktów.

Zwiększ świadomość marki

Świadomość marki to stopień znajomości, jaką konsumenci mają z daną marką. Obejmuje to nazwę, logo, hasło reklamowe lub inne cechy, które klienci kojarzą z marką. Klienci najpierw szukają informacji w Internecie, niezależnie od tego, czy kupują online, czy w sklepie. Obecność w Internecie pomaga upewnić się, że potencjalni klienci znajdą informacje o Twoim produkcie i będą mogli porównać ofertę z innymi. Gdy wyszukują produkty w Internecie, chcesz znaleźć się na liście najlepszych wyników, aby wszyscy trafiali do Ciebie.

Sklep internetowy to teraz podstawa aby sprzedaż produktów rosła. Dzięki niemu pozyskasz klientów nawet z całego świata.

Share
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Skomentuj nasz artykułx